نحوه مدیریت و حذف داده های ذخیره شده در نینتندو سوئیچ

5 دقیقه برای مطالعه
0 نظرات کاربران
نحوه مدیریت و حذف داده های ذخیره شده در  نینتندو سوئیچ
چکیده مقاله :

برای مدیریت داده هایی که در نینتندو سوئیچ ذخیره کرده اید، چند راه وجود دارد. هر یک از این راه و روش برای موارد خاصی استفاده می‍ شود. با ما در این مقاله همراه باشید تا راه های مختلف را بررسی کنیم.

نحوه مدیریت و حذف داده‌های ذخیره شده در نینتندو سوئیچ

شرکت نینتندو یک مجموعه ژاپنی است که از سال 1889 فعالیت خود را در زمینه تولید بازی‌های ویدیویی شروع کرد. این شرکت بازی‌ها و کنسول‌های مختلفی را عرضه می‌کند که از معروف‌ترین آن‌ها می‌توان به نینتندو سوئیچ اشاره کرد. این کنسول نقش یک تبلت را داشته و از محبوب‌ترین و برترین کنسول‌هاست که در بازار موجود است. گاهی فضای این دستگاه پر شده و نیاز به حذف داده‌ها و مدیریت آن‌ها است.

 

نحوه مدیریت و حذف داده های ذخیره شده در نینتندو سوئیچ

 

چگونگی نحوه مدیریت داده‌های ذخیره شده در نینتندو سوئیچ

برای مدیریت داده‌هایی که در نینتندو سوئیچ ذخیره کرده‌اید، چند راه وجود دارد. هر یک از این راه و روش برای موارد خاصی استفاده می‍‌شود. با توجه به نوع داده مورد نظر روش مناسب آن را انتخاب نمائید. مهم‌ترین این روش‌ها به شرح ذیل هستند:

 

نحوه مدیریت و حذف داده های ذخیره شده در نینتندو سوئیچ

 

انتقال داده‌ها به کارت microSD

اگر فضای ذحیره‌سازی کنسول پر شده و از طرفی به بازی‌های خود علاقه دارید و نمی‌خواهید هیچ کدام از آن‌ها را حذف کنید، می‌توانید داده‌ها را بهmicroSDمنتقل کنید. برای این کار بایدmicroSDرا در سوئیچ قرار داده و به قسمت settings بروید. از منوی سمت چپ قسمت پایین گزینه data management را انتخاب کنید. با کلیک روی این گزینه مشاهده می‌کنید که چه مقدار از فضای کنسول و کارت microSD خالی است. پس از آن باید از سمت راست گزینه move data between console/ microSD card را انتخاب کنید. سپس microSD را انتخاب کنید.

 

نحوه مدیریت و حذف داده های ذخیره شده در نینتندو سوئیچ

 

از قسمت سمت چپ بازی را که می‌خواهید انتقال دهید، انتخاب کرده و در منوی سمت راست روی move data کلیک کنید. یک پنجره باز می‌شود که باید گزینه move را انتخاب کرده و صبر کنید تا انتقال کامل شود. با توجه به حجم و داده‌های بازی زمانی که برای این فرآیند نیاز طول می‌کشد، متغیر است. لازم به ذکر است کهmicroSDروی سوئیچ شما قفل است و نمی‌توان داده‌ها را از روی این microSDبه سوئیچ دیگری منتقل کرد. در صورتی که بخواهید آن را برای سیستم دیگری استفاده کنید بایستی آن را فرمت نمایید. در پایان فضای خالی در نینتندو سوئیچ ایجاد می‌شود.

 

نحوه مدیریت و حذف داده های ذخیره شده در نینتندو سوئیچ

 

منتقل کردن ویدیو‌ها و اسکرین شات‌های نینتندو سوئیچ روی کارتmicroSD

اگر از آن دسته افرادی هستید که از بازی‌های خود ویدیو یا اسکرین شات می‌گیرید، بدون شک مقدار زیادی از حافظه کنسول شما اشغال شده است. با مدیریت فضای ذخیره می‌توانید اسکرین شات‌ها و ویدیو‌ها را به microSDمنتقل کنید تا فضای خالی پیدا کنید. با قرار دادنmicroSDدر سویئچ به طور خودکار به عنوان محل ذخیره‌سازی ویدیو‌ها و اسکرین شات‌ها انتخاب می‌شود. برای انتقال باید مراحل زیر طی شود:

ابتدا در نینتندو سوئیچ به قسمت system settings رفته و روی گزینه Data Management کلیک کنید. سپس به قسمت پایین رفته و روی Manage Screenshots and Videos ضربه بزنید. در گام بعدی از قسمت Copy/Delete Screenshots and Videos section، گزینه System Memory را انتخاب کنید. پس از آن روی گزینه Copy All Screenshots and Videos to microSD Card کلیک نمایید‌.

 

نحوه مدیریت و حذف داده های ذخیره شده در نینتندو سوئیچ

 

منتقل کردن داده‌های نینتندو سوئیچ به رایانه شخصی

یکی دیکر از راه‌هایی که برای مدیریت داده‌هایی که در سوئیچ ذخیره کرده‌اید، انتقال آن‌ها به رایانه شخصی است. برای این کار باید مراحل زیر انجام شود:

به وسیله کابل USB_C کنسول نینتندو سوئیچ خود را به رایانه شخصی وصل کنید. سپس به قسمت تنظیمات سیستم رفته و روی گزینه Data Management کلیک کرده و گزینه Manage Screenshots and Videos را انتخاب نمایید. در گام بعدی باید به قسمت پابین رفته و روی Copy to PC via USB Connection  ضربه‌زده و آن را انتخاب کنید. در این قسمت پنجره‌ای باز می‌شود که نشان دهنده اتصال کنسول به رایانه شخصی است. پس از آن باید در رایانه خود به This رفته و سپس گزینه Nintendo Switch را انتخاب کرده و Album را انتخاب کنید.

 

نحوه مدیریت و حذف داده های ذخیره شده در نینتندو سوئیچ

 

 در این قسمت تمام ویدیو‌ها و اسکرین شات‌هایی که روی کنسول وجود دارد را می‌بینید. هر بازی و نرم‌افزار پوشه اختصاصی خود را دارد و خیلی راحت می‌توانید آن‌ها را انتخاب کنید. پس از آن هر کدام را که می‌خواهید انتخاب کرده و با استفاده از cut و past آن را به مکان مورد نظر در رایانه انتقال دهید. در مرحله بعدی باید به سوییچ خود برگردید و گزینه Disconnect را انتخاب کنید تا اتصال تمام شود. با انجام این فرآیند تمام مواروی که انتخاب کرده‌اید، از سوئیچ پاک شده و فضای خالی ایجاد شده و می‌توانید از آن استفاده کنید.

 

نحوه مدیریت و حذف داده های ذخیره شده در نینتندو سوئیچ

 

چگونگی حذف داده‌های نینتندو سوئیچ

اگر داده‌ای در کنسولتان وجود دارد که به آن احتیاجی ندارید، می‌توانید آن را حذف کرده تا فضای خالی داشته باشید. برای انجام این کار باید به قسمتmicroSDیا System Memory بروید. پس از آن مواردی را که می‌خواهید حذف کنید، انتخاب کرده و به قسمت پایین رفته و روی گزینه Delete Save Data کلیک کنید. با این کار داده‌های مورد نظر حذف شده و امکان بازگشت آن‌ها وجود ندارد. بنابراین حتماً تمام موارد را بررسی کرده سپس اقدام به حذف کنید.

 

نحوه مدیریت و حذف داده های ذخیره شده در نینتندو سوئیچ

 

سخن پایانی

نینتندو سوئیچ کنسولی است که بازی‌های مختلفی بر روی آن وجود دارد. این محصول ساخت کشور ژاپن است و محبوبیت و برتری زیادی بین طرفداران این بازی‌ها دارد. گاهی حافظه سوئیچ پر شده و نیاز به مدیریت و یا حذف آن‌ها است. چندین روش برای مدیریت داده‌ها وجود دارد که در مطلب بالا درباره آن توضیحاتی ارائه شد.

ثبت دیدگاه جدید

نشانی ایمیل و شماره تماس شما منتشر نخواهد شد. بخش های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است

تمامی حقوق مادی و معنوی سایت، برای گروه مارال گیفت محفوظ می‌باشد. گروه طراحی و برنامه نویسی زریاوب