راه های کاهش مصرف اینترنت اسپاتیفای

6 دقیقه برای مطالعه
0 نظرات کاربران
راه های کاهش مصرف اینترنت اسپاتیفای
چکیده مقاله :

کاهش مصرف اینترنت اسپاتیفای یکی از دغدغه های افرادی است که از این برنامه به صورت روزانه استفاده می کنند. به هر حال تعرفه اینترنت افزایش پیدا کرده است و طبیعتاً افرادی که از برنامه اسپاتیفای استفاده می کنند هم به دنبال روش یا روش هایی جهت مصرف کمتر داده برا

میزان مصرف اینترنت اسپاتیفای

اینکه چه تعداد دستگاه به شبکه وصل هستند، فعالیت‌های آنلاینی که شما انجام می‌دهید و همچنین کیفیت سرویس اینترنتی همگی از جمله عواملی هستند که میزان مصرف اینترنت اسپاتیفای شما را مشخص می‌کنند. زمانی که شما از کیفیت Normal استفاده می‌کنید، با 1 ساعت پخش آهنگ 50 مگابایت داده را مصرف خواهید کرد.

اگر از حالت Hight استفاده کنید، برای 15 ساعت کمتر چیزی حدود 1 گیگابایت از اینترنت شما مصرف خواهد شد. حالت ‌Very Hight هم باعث می‌شود که در 7 ساعت شما 1 گیگابایت اینترنت را مصرف کنید. استریم ویدیو از جمله حالت‌هایی است که مصرف اینترنت شما را بسیار افزایش می‌دهد.

 

میزان مصرف اینترنت اسپاتیفای

 

چگونه میزان مصرف داده در اسپاتیفای را چک کنیم؟

قبل از اینکه به دنبال بررسی راه‌های کاهش مصرف اینترنت اسپاتیفای باشید، باید نحوه مدیریت و چک کردن مصرف اینترنت در برنامه اسپاتیفای را پیدا کنید. اگر به تنظیمات موبایل خود مراجعه کنید، با گزینه مصرف داده روبرو خواهید شد و در این قسمت، میزان اینترنتی که برای برنامه اسپاتیفای مصرف کرده‌اید برای شما نمایش داده خواهد شد.

می‌توان گفت که استفاده از نرم‌افزار‌های مدیریت ترافیک هم یکی دیگر از روش‌های بررسی و مدیریت میزان مصرف داده برنامه اسپاتیفای است. برخی از نرم افزارها به شما کمک می‌کنند تا این اختیار را داشته باشید که روی اینترنت مصرف شده توسط اسپاتیفای نظارت کنید.

 

قیمت و خرید گیفت کارت اسپاتیفای: خرید گیفت کارت اسپاتیفای

 

معرفی روش های کاهش مصرف اینترنت اسپاتیفای

می‌توان گفت که روش‌های کاهش مصرف اینترنت اسپاتیفای به این دلیل بسیار مهم و کلیدی قرار می‌گیرند که شما می‌توانید در هزینه اینترنت خود صرفه جویی کنید. با این حساب، ترافیک مصرفی شما در شبکه کاهش پیدا می‌کند و سرعت اینترنتی که استفاده می‌کنید هم بهبود خواهد یافت و قطعاً با سرعت بالاتری فایل‌ها بارگذاری شده و صفحات لود خواهند شد. توجه داشته باشید که با کاهش مصرف اینترنت، به این دلیل که منابع شبکه ذخیره می‌شوند، کاربران بیشتری هم می‌توانند از اینترنت استفاده کنند. دلیل مهم دیگری هم که وجود دارد این است که به صورت منصفانه حق و حقوق داده‌ها در شبکه اطلاعات رعایت خواهد شد. با این تفاسیر می‌توان راه‌های کاهش مصرف اینترنت در برنامه اسپاتیفای را به صورت زیر معرفی کرد که عبارتند از:

 

معرفی روش های کاهش مصرف اینترنت اسپاتیفای

 

روشن کردن قابلیت Data Saver

یکی از بهترین راهکارها برای کاهش مصرف اینترنت اسپاتیفای، روشن کردن Data Saver است. شما باید برای روشن کردن این قابلیت آن را در تنظیمات موبایل خود جستجو کنید، یعنی مادام که در صفحه اصلی برنامه اسپاتیفای هستید، به منوی تنظیمات موبایل خود مراجعه کرده و گزینه Data Saver را فعال کنید.

 

تنظیم کیفیت صدا به صورت دستی

یکی دیگر از روش‌های کاهش مصرف اینترنت برنامه‌ای مانند اسپاتیفای، این است که شما به صورت دستی بتوانید کیفیت صدا را تنظیم کنید. به این ترتیب که در برنامه اسپاتیفای دستگاه خود به بخش تنظیمات مراجعه می‌کنید و سپس گزینه Audio Quality را باید انتخاب کنید تا بتوانید با بخش‌های دیگر همچون WiFi Streaming و Cellular Streaming روبرو شوید و حال با اسکرول کردن صفحه به پایین، گزینه Optimize Listening را پبدا کرده و گزینه تنظیم خودکار را فعال کنید. در صورتی که هدف شما این است که با استفاده از wfi موسیقی خود را دانلود کنید، می‌توانید گزینه Download Using Cellular را غیرفعال کنید. این چنین شما می‌توانید آهنگ‌هایی که با کیفیت بالا پخش می‌شوند را با کیفیت پایین‌تری پخش کنید تا با کاهش مصرف اینترنت اسپاتیفای روبرو شوید.

 

تنظیم کیفیت صدا به صورت دستی

 

دانلود آهنگ برای پخش آفلاین

یکی دیگر از روش‌هایی که باعث می‌شود تا بتوانید مصرف اینترنت را در اسپاتیفای کاهش دهید، دانلود آهنگ‎هایی است که بازدید بیشتری دارند که البته باید نسخه پرمیوم را خریداری کنید. شما با باز کردن اسپاتیفای پلی‌لیست انتخابی خود را مشخص می‌کنید. در iOS در قسمت زیر اطلاعات پلی‌لیست گزینه دانلود به چشم می‌آید که با ضربه زدن به این گزینه می‌توانید آهنگ مورد نظر را دانلود کنید. نسخه پرمیوم اسپاتیفای به شما کمک می‌کند تا به لیست‌های پخش آفلاین خود دسترسی داشته باشید و موسیقی مورد نظر خود را گوش کنید.

 

سخن پایانی

شما کاربران عزیز را با روش‌های کاهش مصرف اینترنت اسپاتیفای به صورت مختصر ولی مفید آشنا کردیم. توجه داشته باشید که راه‌های گفته شده به هیچ عنوان پروسه سختی ندارد و شما قادر هستید، طبق آن چیزی که گفته شد، به راحتی مصرف اینترنت را برای استفاده از این برنامه کاربردی مدیریت کنید. همان‌طور که گفته شد، تعرفه اینترنت هم افزایش یافته است و نمی‌توان اهمیت مدیریت این چنین موضوعی را نادیده یا کم اهمیت در نظر گرفت؛ همچنین در مورد حالت‌هایی که در این برنامه چه میزان اینترنت مصرف می‌کنند هم صحبت کردیم تا بتوانید هوشمندانه ‎تر از اسپاتیفای استفاده کنید.

ثبت دیدگاه جدید

نشانی ایمیل و شماره تماس شما منتشر نخواهد شد. بخش های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است

تمامی حقوق مادی و معنوی سایت، برای گروه مارال گیفت محفوظ می‌باشد. گروه طراحی و برنامه نویسی زریاوب